diumenge, 22 de setembre del 2013

Quim Domene. Ex Machina

Segur que no sóc pas jo el millor per comentar una exposició d’un artista del nivell d’en Quim. Però avui m’he proposat comentar part de l’enorme activitat que es desenvolupa a Olot al llarg d’aquest cap de setmana (aquest, com qualsevol altre).

 

Divendres: comencen les festes de Sant Ferriol, però també el cicle de xerrades “Els grans interrogants de la ciència” que s’inauguren amb les exposicions dels alumnes guanyadors del premi Jordi Pujiula. Un gran moment per conèixer els grans investigadors del futur i, com que hi ha la Roser Obrador, no en tinc cap dubte: cap al Casal Marià.

Dissabte al matí, el plat fort de la setmana: en Quim Domene fa una visita guiada a la seva exposició “Ex Machina. Arqueologia postindustrial d’Olot”. M’agrada el risc en art, m’agrada la innovació, però sobretot m’agraden els artistes que no “van d’artistes”. En Quim és un artista extraordinari. Jo, que no hi entenc, penso que és el més destacat entre els artistes olotins vius; però sempre que l’he escoltat he trobat que, malgrat l’enorme profunditat de les seves propostes, és capaç de presentar-se amb una senzillesa que l’honora. (Com fa el meu amic Punset, un altre gran referent per a mi!) Avui ens ha fet present (amb la col·laboració d’un magnífic text de la seva filla Maria) els motius subjacents de la seva instal·lació a l’Arxiu (aprofito per agrair la ingent tasca que hi fan tots els tècnics, dirigits per en Toni Mayans i l’Anna Bonfill o ho deixo per un altre dia?), citant Duchamp, Warhol, etc., com qui no diu res... No cal dir-ho: un plaer immens!

A la tarda: calia triar entre activitats esportives ordinàries, el ball de l’àliga de Sant Ferriol, la presentació del llibre “Els pobles perduts” que feien en Quim Monturiol i en Joan Sala... Però he escollit l’inici del cicle de xerrades d’Idesga. En aquest cas, en col·laboració amb el Col·lectiu de mestres de la Garrotxa, presentaven en Jaume Cela comentant la recent llei d’Ensenyament de la Wertgonya...

I m’he deixat la concentració en suport als ensenyants que fan vaga a les Illes, els olotins que han recordat en Xavier Tondo a Sant Joan, i etc.! I encara ens queda el diumenge, amb la Unió a 2aB, etc.

És ben bé que a Olot no s’hi fa res... (I encara perquè ERC-Olot hem anul·lat la xerrada que teníem prevista d’en Joan B. Culla, per indisposició de l’autor!)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada