Feia
dies que en tenia ganes, especialment diumenge després del “superdissabte” d’ERC
quan el TN migdia no en va dir res ni en els titulars ni en la primera mitja
hora. I suposo que a l’Iu Forn no li farà res, o sigui que copio l’article d’avui
a l’Ara:
Quan és notícia una
notícia?
IU FORN
Onze del matí d'ahir. Catalunya Informació. La 2a notícia més important és
la convocatòria d'una mani que s'havia de celebrar al migdia a BCN. Està clar
que aquest estatus informatiu no està a l'abast de qualsevol notícia i que va
aconseguir-lo perquè, a criteri de qui va decidir l'ordre de les informacions,
era més important que, per exemple, la morbosa trobada (políticament parlant)
Chacón-Rubalcaba a la Festa de la Rosa que organitzava el PSC a Gavà.
Quatre de la tarda. Ordre dels titulars a Catalunya Informació: 1/
referència a l'entrevista que l'emissora havia fet a la vicepresidenta Joana
Ortega, 2/ declaracions de Rubalcaba i Chacón a la Festa de La Rosa, 3/ Obama i
el nou impost al rics, 4/ immigrants i ensenyament i 5/ una cadena francesa
emetrà hores després una entrevista amb Strauss-Kahn. Deu haver notat que la
mani que al matí era tan important, a la tarda havia mort (informativament
parlant). Havia deixat de ser notícia? Doncs no, perquè el TN migdia de TV3, on
aparèixer-hi va tan car, li va fer una peça i tot. Un vídeo en què, per cert,
vam veure que, amb una gran generositat, la manifestació havia reunit unes 200
persones que, segons van dir-nos, representaven 400 entitats. Però el tema no
és ni el motiu pel qual van fer la mani, ni tampoc la quantitat de gent que hi
va anar, ni tan sols el criteri informatiu de situar dalt de tot una notícia
que es veia que no seria notícia. La reflexió que volia compartir amb vostè és
la que vaig fer-me a les set de la tarda mentre una mani amb moltes més de 200
persones col·lapsava el centre de BCN.
L'important d'una manifestació no és aconseguir grans assistències, sinó
que els mitjans en parlin. 200 persones sent notícia durant un minut,
existeixen. 500 no sortint a cap mitjà de comunicació, no són res. O sigui que,
si vol dedicar-se a l'activisme, li recomano fer un curset de màrqueting mediàtic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada