dijous, 29 de novembre del 2012

Salutacions cordials als apoderats del PP


Estava esperant tenir una estoneta lliure per publicar la meva impressió sobre els resultats electorals de les passades eleccions al Parlament de Catalunya...


Però no hi ha gaire res més a dir que il·lusionar-nos per un Parlament que, per primera vegada, és majoritàriament independentista. No sé com aniran els “pactes” de legislatura, però està clar que només hi ha dues opcions de país: a) convoquem un referèndum sobre la independència de Catalunya al més aviat possible (si pot ser, abans de l’estiu); b) proclamem solemnement la independència comptant amb la majoria absoluta que hi ha al Parlament.

La resta, és literatura...

Mentrestant, però, deixeu-me comentar un fenomen “paranormal” que s’ha produït en aquestes eleccions (i no em refereixo a la desaparició, sostracció o substitució de cartells electorals, que malauradament és un tret característic de les darreres conteses electorals...).

Un fenomen que, jo que sóc de “literatura”, m’ha recordar la Invasió subtil, de Pere Calders.

Em sorprèn que la premsa nacional no se n’hagi fet més ressò, però resulta que el PP Català ha tingut l’original pensada de fer venir tota una flota de militants o afins de diverses regions espanyoles per controlar el “normal” funcionament dels col·legis electorals catalans.

Perquè s’entengui: resulta que, arribats per terra-mar-i-aire, un estol (mascles, en la seva majoria) de jovenets espanyols van aterrar a grapats per fer d’apoderats del PP a les meses electorals de tot el país, suposadament per controlar que el procés electoral català se seguia amb totes les garanties democràtiques (n’hi ha que diuen que van veure uns individus posant paperetes del PP en sobres buits, però jo no en vull donar fe...).

Sobretot, em deixa astorat que el PPC, que va havia tingut un nombre d’electors notablement superior a ERC en els comicis del 2010, no fos capaç de fer com ERC: cobrir totes les meses electorals garrotxines amb apoderats garrotxins; i que requerís la presència de militants del País Valencià, d’Aragó, de Castella... per “controlar” la nostra democràcia.

En fi, m’estalvio comentaris... Salut i democràcia!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada