dissabte, 30 de setembre del 2017

1-O, no tinc por!

Ple del mes de setembre a l’Ajuntament d’Olot. Com sempre, molts aspectes interessants per decidir sobre la vida ciutadana, però la majoria absoluta del PDECAT-PSC passa el corró i els grups de l’oposició no tenim gaire res a dir.



De totes maneres, avui era un Ple especial: el Ple que anuncia la llibertat del nostre poble. I, entre els diversos aspectes que hi vam tractar, destacava la moció del grup d’ERC (presentada conjuntament amb tots els altres grups llevat del PSC, al govern municipal) en defensa de l’actuació del nostre alcalde, l’alcalde d’Olot, en Mia Corominas, i pel rebuig a les actuacions policials que van portar a molts alts càrrecs del nostre govern als calabossos judicials. Tothom hi va votar a favor, com no podria haver estat d’una altra manera, llevat del grup municipal del PSC.
En l’aire del Ple, sobrevolava el fet més transcendental de les nostres vides: diumenge, 1 d’octubre, votarem en referèndum per la nostra llibertat. Des d’ERC, lluitem i lluitarem perquè tot el poble de Catalunya pugui votar en llibertat sobre el destí del nostre país, malgrat les traves que volen imposar el govern espanyol i els seus aliats. Allà cadascú amb la seva consciència. Però el nostre grup pensem celebrar-ho convenientment diumenge al vespre!
Personalment, em sap greu que aquesta omnipresència del referèndum de la llibertat tapés la renúncia a l’acta de regidora de la Núria Fité. Malgrat ser regidora del PDECAT, tinc el plaer d’haver-hi compartit moltes reunions sobre decisions importants en el govern de la nostra ciutat, especialment quan estava al capdavant de l’Institut Municipal d’Educació. No cal dir que em sap greu que una persona que ha treballat amb molta intensitat durant molts anys perquè l’educació a Olot tingués un bon nivell acabi abandonant la regidoria, però jo mateix ho vaig fer i entenc que hi ha circumstàncies en la vida que t’hi porten. M’agradaria, però, dedicar-li aquestes ratlles perquè em sembla una persona que ha treballat en política com jo entenc que s’hi ha de treballar, pel benefici del comú, i estic convençut que tothom que hi ha compartit responsabilitats trobarà a faltar la seva positivitat i comprensió per arribar a situacions millors per a tots.
No cal dir que tots els portaveus que hi van dedicar unes paraules van destacar especialment la tasca mediadora de la Nuri. Que tingui molta sort en totes les seves empreses futures.

I que el referèndum de l’1 d’Octubre marqui  per sempre més la nostra història!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada