Primer Ple del nou mandat, el que s’anomena col·loquialment “Ple del
Cartipàs”. S’hi distribueixen les responsabilitats de cada regidor, el règim de
sessions i les retribucions.
És clar que és un dia important perquè marca l’organització del govern
de la ciutat per a tot el mandat. M’estalvio de comentar-lo perquè és el que
convé al govern de CiU-PSC, i no hi ha res a dir. Com a oposició, seguirem
treballant perquè es prenguin les millors decisions sobre el futur de la
ciutat, però no deixa que ara el govern té una majoria absoluta.
El tema principal del dia és el de les retribucions als regidors. Des
del nostre grup, vam comentar el següent:
Ens presenten un model de retribucions molt semblant al que ens havien
presentat fa 4 anys.
En aquell moment ja vam manifestar que estàvem en contra del seu model
i que el nostre model de retribucions s’acostava més al que havia presidit el
govern socialista d’en Lluís Sacrest. La incorporació del PSC al govern, doncs,
no ha canviat gens aquesta qüestió.
Ens canvien la dedicació parcial d’alcaldia per la del Delegat de
Serveis Generals, cosa que ho deixa igual, i només s’amplia amb una mitja
dedicació del Delegat d’ensenyament, fruit del pacte de Govern. Són, per tant,
2 dedicacions i mitja, quan la RSAL permet un màxim de 10.
D’altra banda, l’alcalde deixa de tenir la dedicació parcial del 95%
quan nosaltres pensem que l’alcalde d’Olot hauria de tenir un salari fix, i
únic, per part de la ciutat, com havíem manifestat en la campanya electoral.
Ja ho vam argumentar fa 4 anys i ja vam concretar que en cap cas
dubtàvem de les hores de dedicació de l’alcalde i dels regidors, que són moltes
i estem convençuts que ho seguiran sent, tant per part dels regidors de l’equip
de govern com de l’oposició.
No és un problema d’hores de dedicació sinó de model retributiu.
Nosaltres pensem que els alcaldes i els regidors han de tenir unes
retribucions com pertoca a les seves responsabilitats i en aquest cas, la llei
de règim local ens marca uns criteris que veiem prou lògics i adequats a les
responsabilitats dels governants. En aquest cas, un màxim de 55.000 euros
bruts.
D’altra banda, pensem que les retribucions per assistència amb la suma
de la JGL i de la Comissió de coordinació de grup ens donen una xifra molt
elevada, com ja havíem comentat fa 4 anys.
Han modificat molt lleugerament a la baixa aquestes assistències, però
la xifra resultant ens segueix semblant excessiva per ser unes percepcions
compatibles al 100% amb altres salaris o indemnitzacions públics o privats.
No s’ha modificat la percepció per Ple ni per JP, cosa que considerem
correcta.
No trobem bé, però, que no es posi un límit en el nombre de percepcions
per assistències al Ple, a la Junta de Portaveus, a la Junta de Govern Local i a
la Coordinació de grup. En aquest últim cas, es diu “com a màxim 1 per setmana”,
però en les altres reunions no es posa límit. Seria tan fàcil com dir fins a un
màxim de 12 o 48 percepcions, segons siguin mensuals o setmanals.
D’altra banda, ja que tindrem un portal d’administració oberta, vam
demanar que mensualment hi figuressin les percepcions que hem tingut tots els
regidors, en un exercici de transparència, ja que poden ser diferents d’un mes
a un altre en funció del nombre de reunions. (Mentre no estigui en funcionament
aquest nou portal, ERC penjarà a la seva pàgina web les retribucions mensuals dels
seus regidors).
En total, doncs, la proposta és la següent:
Ple 475€ (mensual)
JGL 160€ (setmanal. Alcaldia i 7 tinents de govern)
JP 95€ (mensual)
Comissió de coordinació de grup 160€ (setmanal. Tot l’equip de govern)
I, per tant, hi vam votar en contra.
Pel que fa a la dotació per als grups municipals, fa 4 anys ja havíem
lamentat un increment d’aquestes dotacions quan nosaltres havíem demanat que es
congelessin. Són unes dotacions importants especialment per als grups que estem
a l’oposició perquè ens permeten gestionar les despeses d’organització del grup
i de difusió de la nostra tasca. L’equip de govern ja té altres canals per
poder-ho fer.
En aquest cas, nosaltres havíem comentat la possibilitat de reduir en
un 10 o un 15% les aportacions als grups municipals per a aquest mandat.
Finalment, la proposta que se’ns va fer comportava una reducció del 10%
i, per tant, vam votar a favor.
Finalment, es va aprovar la proposta de personal eventual (altrament
dit, “de confiança”). També, com fa 4 anys, ens proposaven la contractació de
la figura d’un gerent i d’una persona de comunicació adjunta a l’alcaldia.
Encara que en aquest apartat també estem molt per sota del límit que
ens marca la llei (un màxim de 7 dedicacions), pensem, com fa quatre anys, que
l’aparició de la figura del gerent és una derivada de l’organització de l’equip
de govern, amb només dues persones i mitja amb dedicació parcial. Insistim que
la incorporació del PSC al govern de CiU, no ha canviat gens l’estructura.
Ja ho vam dir fa quatre anys, pensem que els regidors són els que
haurien de fer les funcions de gerència, que per això ens hem presentat a unes
eleccions, i, per tant, estem en desacord amb la figura del gerent. I per això
vam votar en contra, encara que sí que estàvem d’acord amb la necessitat de
tenir un responsable de comunicació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada